Καλαμαριά
Διεύθυνση: Παπαντωνίου 12 (με Ιουστινιανού), Θεσσαλονίκη 55134
Τηλέφωνο: +30 23144 352 212
Κινητό: +30 6972 875 789
Περαία
Διεύθυνση: Ανθέων 3, Περαία 57019
Τηλέφωνο: +30 2392 111 184
Κινητό: +30 6972 875 789
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2023-2027
Μέσω αυτής της εκπαίδευσης, θα:
Η δραματοθεραπεία χρησιμοποιεί το θέατρο για να προωθήσει τη δημιουργικότητα, τη φαντασία, τη γνώση, την εσωτερική αλλαγή και την εξέλιξη. Σε μια συνεδρία, ο θεραπευτής και ο πελάτης επεξεργάζονται τις μεταφορές και τα σύμβολα μέσω του δράματος, της κίνησης, της αφής και της αφήγησης. Η δραματοθεραπεία μπορεί να διεξαχθεί τόσο σε ατομικές όσο και σε ομαδικές συνεδρίες.
Το Sesame είναι μια μυθοποιητική προσέγγιση στη δραματοθεραπεία, που πήρε το όνομά της από την ιστορία του “Αλί Μπαμπά και οι σαράντα κλέφτες”, στην οποία το σύνθημα “Ανοιξε σουσάμι!” ξεκλειδώνει την είσοδο μιας σπηλιάς, αποκαλύπτοντας τους θησαυρούς που κρύβονται μέσα της. Ακολουθώντας τον συμβολισμό της ιστορίας, η θεραπεία μέσω δράματος και κίνησης μπορεί να γίνει αντιληπτή ως το κλειδί για να ξεκλειδώσει την ψυχή κάποιου ανθρώπου και να επιτρέψει την πρόσβαση στον πλούτο της.
Ο Γιουνγκ ισχυρίζεται ότι η εξατομίκευση είναι το δια βίου έργο της ψυχής για να ενσωματώσει τα συνειδητά και ασυνείδητα στοιχεία της, σε ένα εύρυθμο σύνολο. Ακολουθώντας αυτή την πεποίθηση, μέσα στην τελετουργική δομή μιας συνεδρίας Δραματοθεραπείας, ο συμμετέχων ενσαρκώνει διαφορετικούς τύπους ρόλων, εξερευνά πρότυπα συμπεριφοράς και αναπτύσσει λειτουργικούς τρόπους αντιμετώπισης των αντιφάσεων της ζωής. Μέσω της δραματοποίησης ρόλων και της ενασχόλησης με διαφορετικές μορφές και τρόπους κίνησης, επιτρέπεται στους συμμετέχοντες να πειραματιστούν με εναλλακτικούς τρόπους συμπεριφοράς και αντιμετώπισης καταστάσεων στη ζωή τους. Μέσα στην ασφάλεια που παρέχει η χρήση των τεχνών, σε ένα μη αντιπαραθετικό ψυχοθεραπευτικό πλαίσιο, με βάση τη γνώση ότι οι δυσκολίες μπορούν να αποκαλυφθούν μέσα από σύμβολα και μεταφορές, το άτομο μπορεί να εκφράσει συναισθήματα και σκέψεις, ώστε να αναπτύξει αυτοπεποίθηση, να εμβαθύνει την αυτογνωσία και να διευκολύνει την επικοινωνία του με τους άλλους.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα δραματοθεραπείας είναι μερικής απασχόλησης και διαρκεί τέσσερα έτη. Οι διαλέξεις είναι θεωρητικές και βιωματικές και καλύπτουν τις θεμελιώδεις αρχές της θεραπείας μέσω δράματος και κίνησης, το Μύθο, το Δράμα, το Laban και την Κίνηση με Άγγιγμα και Ήχο. Θα παρακολουθήσεις επίσης ενότητες που μελετούν την έννοια της τελετουργίας και της θεατρικής πράξης στη δραματοθεραπεία, την αναλυτική και την εξελικτική ψυχολογία.
Είναι ένα υβριδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που παρέχεται εν μέρει δια ζώσης και διαδικτυακά, καλύπτοντας την ανάγκη για εκπαίδευση δραματοθεραπείας που θα επιτρέπει στους εκπαιδευόμενους να σπουδάζουν χωρίς να χρειάζεται να διαμένουν στη Θεσσαλονίκη. Οι θεωρητικές διαλέξεις θα πραγματοποιούνται διαδικτυακά, ενώ τα βιωματικά εργαστήρια δια ζώσης στο Επίνειο. Θα πρέπει να παρακολουθείς τα υποχρεωτικά εργαστήρια τρεις φορές το χρόνο, τον Οκτώβριο, το Φεβρουάριο και τον Ιούνιο, για τέσσερις ημέρες κάθε επίσκεψη (Πέμπτη έως Κυριακή). Κάθε πενθήμερο εργαστήριο θα περιλαμβάνει μία ή περισσότερες ενότητες.
Στην αρχή του τρίτου έτους θα ξεκινήσεις πρακτική άσκηση που περιλαμβάνει την διεξαγωγή ατομικών και ομαδικών συνεδριών δραματοθεραπείας, υπό την καθοδήγηση πιστοποιημένων εποπτών. Θα ολοκληρώσεις την εκπαίδευσή σου με μια διπλωματική εργασία 10.000 λέξεων, σε ένα θέμα που θα επιλέξεις με την υποστήριξη του επιβλέποντος της διπλωματικής σου εργασίας.
Οι πρακτικές μπορούν να πραγματοποιηθούν σε θεραπευτικά ή εκπαιδευτικά πλαίσια στη χώρα διαμονής σου. Για να ολοκληρώσεις το πρόγραμμα, θα πρέπει να πραγματοποιήσεις 300 ώρες ατομικών και ομαδικών συνεδριών δραματοθεραπείας. Η ομαδική και ατομική εποπτεία κατά τη διάρκεια των πρακτικών, θα παρέχεται από το ΕΠΙΝΕΙΟ, θα εκτελείται από επόπτες διαπιστευμένους από το NHS (Εθνική Υπηρεσία Υγείας, Η.Β.) και θα διεξάγεται κυρίως διαδικτυακά.
Η πρακτική άσκηση αποτελεί ουσιαστικό μέρος της εκπαίδευσης. Παρέχει την ευκαιρία να βιώσεις τον ρόλο του δραματοθεραπευτή, υπό την ασφάλεια, την καθοδήγηση και την υποστήριξη ενός ειδικευμένου επόπτη. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσεις να εφαρμόσεις τη γνώση στην πρακτική σου, να είσαι καλύτερα εξοπλισμένη/ος και να νιώθεις μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση όταν ξεκινήσεις να ασκείς το επάγγελμα του δραματοθεραπευή, μετά την επιτυχημένη ολοκλήρωση της εκπαίδευσής σου.
Στο πρώτο εξάμηνο του τρίτου έτους εκπαίδευσής σου, θα ξεκινήσεις την πρακτική σου άσκηση, η οποία θα πρέπει να διεξαχθεί σε τρεις φορείς υγείας, κοινωνικών υπηρεσιών ή εκπαίδευσης. Θα πρέπει να πραγματοποιήσεις 300 ώρες ομαδικών και ατομικών συνεδριών δραματοθεραπείας με ενήλικες και εφήβους με προβλήματα ψυχικής υγείας, μαθησιακές δυσκολίες και στο αυτιστικό φάσμα, ηλικιωμένους με άνοια, παιδιά με παραβατική συμπεριφορά κ.α.
Τα ιδρύματα/οργανισμοί των πρακτικών ασκήσεων, μπορούν να βρίσκονται στον τόπο διαμονής σου και θα είσαι υπεύθυνη/ος για τη οργάνωση τους, με την υποστήριξη όμως του Επινείου. Σε όλο αυτό το διάστημα, θα βρίσκεσαι υπο ατομική και ομαδική εποπτεία (150 ώρες). Ορισμένες από τις συνεδρίες εποπτείας θα πραγματοποιηθούν διαδικτυακά.
Σε αυτή την εκπαίδευση υποστηρίζουμε ένθερμα την ανάγκη ενός θεραπευτή να έχει βαθύτερη κατανόηση του εαυτού του, ώστε να μπορεί να καθοδηγήσει τους άλλους σε ένα τέτοιο ταξίδι. Σύμφωνα με αυτήν την άποψη, αναμένεται να πραγματοποιήσεις τουλάχιστον 250 συνεδρίες προσωπικής θεραπείας κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής σου, 180 ώρες από τις οποίες θα είναι ατομική θεραπεία και οι υπόλοιπες 70 ομαδική θεραπεία.
Ατομική ψυχοθεραπεία
Ομαδική θεραπεία
Κατά το δεύτερο έτος των σπουδών σου, θα χρειαστεί να συμμετάσχεις σε ψυχοθεραπευτική ομάδα.
Ομάδα προόδου
Κατά το πρώτο έτος, απαιτείται να συμμετέχεις σε μια ομάδα προόδου με τους συμφοιτητές σου, η οποία θα πραγματοποιείται διαδικτυακά κάθε δύο εβδομάδες. Σε αυτό το χώρο θα έχεις την ευκαιρία να εξερευνήσεις τις δυναμικές που διαμορφώνονται μέσα σε μια ομάδα αλλά και να δουλέψεις μέσα από προσωπικά θέματα που προκύπτουν από τη συμμετοχή σας σε αυτή την εκπαίδευση.
Μόνο οι θεραπευτικές συνεδρίες στις οποίες συμμετείς όσο είσαι εκπαιδευόμενη/ος του προγράμματος θεωρούνται ότι πληρούν αυτήν την απαίτηση.
Αναμένεται να κανονίσεις μόνη/ος σου την ατομική και την ομαδική θεραπεία και είσαι υπεύθυνη/ος για την πληρωμή τους.
Στην αρχή της εκπαίδευσης θα σου δοθούν δύο φόρμες, μία για την ατομική και μία για την ομαδική θεραπεία. Θα πρέπει να επιστρέψεις και τις δύο στο τέλος των θεραπειών, συμπληρωμένες από τους θεραπευτές σας, όπου θα πρέπει να δηλωθεί ο αριθμός των συνεδριών που παρακολούθησες.
Η συμμετοχή στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα γίνεται μέσω πτυχίου στις ανθρωπιστικές επιστήμες, θεραπείες μέσω τεχνών ή σχετικό κλάδο. Εάν δεν έχεις πρώτο πτυχίο (ή ισοδύναμο), αλλά έχεις τουλάχιστον διετή επαγγελματική εμπειρία σε συνεργασία με πελάτες με συγκεκριμένες ανάγκες, σε χώρους εκπαίδευσης ή φροντίδας, η συμμετοχή σου θα ληφθεί επίσης υπόψη.
Με την αίτησή σου, θα σου ζητηθεί να υποβάλεις μια σύντομη (500 λέξεις) περιγραφή των λόγων για τους οποίους θέλεις να συμμετάσχεις στο πρόγραμμα και να συζητήσεις μια πτυχή της προσέγγισης Sesame, που θεωρείς ενδιαφέρουσα.
Για να γίνεις δεκτή/ος στο πρόγραμμα, θα πρέπει να λάβεις μέρος σε μια συνέντευξη, η οποία μπορεί, αν χρειάζεται, να πραγματοποιηθεί διαδικτυακά. Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, θα συζητηθεί επίσης η περιγραφή σου των 500 λέξεων.
Στόχοι αυτού του εκπαιδευτικού σεμιναρίου δραματοθεραπείας είναι να:
Όταν ολοκληρώσεις επιτυχώς την εκπαίδευσή σου, θα είσαι σε θέση να:
ΤΙΤΛΟΣ: ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΜΕΣΩ ΔΡΑΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΣΗΣ
ECTS:15
ΩΡΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: 300 ώρες (150 διδακτικές, 150 ώρες προσωπικής εργασίας)
Εκπαιδευτικοί στόχοι:
Μαθησιακά αποτελέσματα αυτής της ενότητας:
Θεωρητικό πλαίσιο της Θεραπείας μέσω Δράματος και Κίνησης
Αυτό το μάθημα θα σου προσφέρει μια ενδελεχή κατανόηση της προσέγγισης της προσέγγισης Sesame, της ιστορίας και του θεωρητικού της υποβάθρου. Θα σε μυήσει στις θεωρίες των βασικών επαγγελματιών και τη συμβολή τους στην ανάπτυξη των καλλιτεχνικών ψυχοθεραπειών.
Μύθος
Σε αυτο το μάθημα, θα εξερευνήσεις βιωματικά τον κόσμο των αρχετύπων και των συμβόλων των μύθων, των ιστοριών και των παραμυθιών. Αυτή η διαδικασία εκτελείται εντός της συγκεκριμένης δομής μιας συνεδρίας Sesame, που αποτελείται από τις φάσεις: Warm up, Bridge in, Main event, Bridge out και Grounding. Η θεωρητική βάση που διέπει αυτόν τον τρόπο εργασίας δεν είναι άλλη από το έργο του Jung και μεταγενέστερων αναλυτών που σχολίασαν και ανέπτυξαν το έργο του όπως οι Hillman, Pedraza, Von Franz και ο μυθολόγος Joseph Campbell.
Δράμα
Σε αυτό το μάθημα, θα εμπλακείς σε δραματικές διαδικασίες και θα παίξεις, με θεραπευτικό στόχο. Θα μυηθείς σε διάφορες μορφές, τεχνικές και σχολές θεάτρου (δηλαδή Boal, Shakespeare, Theatre of the Oppressed, αυτοσχεδιασμός), μαζί με τη μέθοδο του Peter Slade, όπου το προσωπικό και προβολικό παιχνίδι αναλαμβάνει θεραπευτικό ρόλο. Θα εστιάσεις στην κλινική δραματοθεραπεία με παιδιά και εφήβους, στάδια ζωής στα οποία η δραματοθεραπεία είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική. Αυτή η ενότητα παρέχει έναν ισορροπημένο συνδυασμό θεωρίας και βιωματικής γνώσης. Θα εκπαιδευτείς σε διαφορετικές δραματοθεραπευτικές τεχνικές, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν ειδικά με παιδιά και εφήβους. Επιπλέον, θα έρθεις σε επαφή με τις θεωρίες των Erickson, Winnicott και Slade και με ορισμένες θεωρίες δραματοθεραπευτών όπως οι Jennings, Cattanach, Leigh που έχουν αναπτυχθεί για δημιουργική εργασία εντός των αντίστοιχων κλινικών πλαισίων.
Laban
Σε αυτό το μάθημα, θα μελετήσεις τη θεωρία της ανάλυσης της κίνησης και τη σχέση μεταξύ κίνησης και δραματοθεραπείας. Θα διδαχτείς τις βασικές αρχές της θεωρίας του Laban, τη φιλοσοφία και την εφαρμογή της στη θεραπεία και θα εξερευνήσεις τη σημασία της σύνδεσης ψυχής και σώματος και τις συσχετίσεις μεταξύ κίνησης και Αναλυτικής ψυχολογίας. Αυτό το μάθημα συνδυάζει τη βιωματική και τη θεωρητική προσέγγιση των κινησιολογικών αρχών του Laban και τη θεραπευτική τους εφαρμογή.
Κίνηση με άγγιγμα και ήχο
Η δραματοθεραπευτική μέθοδος MTS επινοήθηκε και εξελίχθηκε από την Marian Lindkvist, ιδρύτρια του Sesame, τη δεκαετία του 70’. Η Lindkvist ύστερα από 10χρονη εμπειρία σε ψυχιατρικά νοσοκομεία και ειδικά κέντρα για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και αυτισμό, δημιούργησε το MTS ως ένα τρόπο επικοινωνίας και θεραπείας για ανθρώπους που δεν διαθέτουν την ικανότητα λόγου ή ο λόγος τους είναι σημαντικά περιορισμένος.
Εστιάζοντας στη πρωταρχική επικοινωνία μητέρας και βρέφους που βασίζεται στη σωματική επαφή και αλληλεπίδραση, καλλιέργησε αυτή τη μη-λεκτική θεραπευτική μέθοδο που στοχεύει στην αναδόμηση πρώιμων εμπειριών, στη προώθηση της υγιούς σωματικής και συναισθηματικής έκφρασης, στην εξέλιξη των κοινωνικών δεξιοτήτων και την ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης.
Το μάθημα πραγματοποιείται κυρίως με βιωματικό τρόπο. Θα εκπαιδευτείς στις τεχνικές της μεθόδου, οι οποίες παράλληλα ενισχύονται και αναλύονται με βάση τη θεωρία που ανέπτυξε η Lindkvist, καθώς και τη θεωρία της αναπτυξιακής ψυχολογίας και της αναλυτικής ψυχολογίας του Carl G. Jung.
Δραματοθεραπεία στην πράξη
Σε αυτό το μάθημα, θα εργαστείς με διάφορα θέματα της δραματοθεραπείας στην πρακτική εφαρμογή της, όπως ο κώδικας δεοντολογίας, το θεραπευτικό συμβόλαιο, η οργάνωση του θεραπευτικού πλαισίου. Θα αναλύσεις επίσης θέματα επικοινωνίας με τον χώρο εργασίας, αξιολόγησης των πελατών και πώς να οργανώσεις μια ομάδα.
Αξιολόγηση
Μέθοδος αξιολόγησης:
Κριτήρια αξιολόγησης
ΤΙΤΛΟΣ: ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ECTS:10
ΩΡΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: 200 ώρες (50 διδακτικές, 150 ώρες προσωπικής εργασίας)
Εκπαιδευτικοί στόχοι:
Μαθησιακά αποτελέσματα αυτής της ενότητας:
Τελετουργικές ενσωματώσεις σε μυθικές αφηγήσεις
Ο τίτλος του μαθήματος αποτυπώνει τη διπλή στοχοθεσία: αφενός τη διερεύνηση τελετουργιών, αφετέρου την ενσωμάτωσή τους σε μυθικές αφηγήσεις και στο αρχαίο δράμα, οπότε και διαφαίνεται καθαρότερα ο κοινωνικός τους ρόλος.
Η τελετουργία είναι πράξη στερεότυπα επαναλαμβανόμενη, συλλογική, συν+αγωγός και με επικοινωνιακό χαρακτήρα, η οποία επιτρέπει ή διευκολύνει τον τελεστή ή τους τελεστές να συνδεθεί με μιαν ιδιάζουσα κατάσταση (χαράς, λύπης, αγωνίας, φόβου, πένθους…), να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, να «διαβούν» από μια κατάσταση σε μιαν άλλη, π.χ. από τη ζωή εντός του οίκου των γονέων στον γάμο και τη μετάβαση σε έναν άλλον οίκο.
Η προσέγγιση των τελετουργιών στα ίδια τα κείμενα, στους μύθους ή στη λογοτεχνική τους επεξεργασία στο αρχαίο δράμα, βοηθά στην ανάδειξη του ρόλου και της λειτουργίας τους, καθώς αναδεικνύονται οι ανάγκες των ηρώων που οδηγούν σε αυτές. Επιπλέον, οι πράξεις και ο λόγος των ηρώων επιτρέπουν στον μελετητή την προσέγγιση, το «άγγιγμα», αυτού που ενίοτε (συχνά) εγγράφεται στον χώρο, στη χώρα, του ανείπωτου.
Το μάθημα, αν και θεωρητικό, δεν αποκλείει (κάθε άλλο) τη σωματική αποτύπωση καταστάσεων. Εξάλλου, η τελετουργία από τη φύση της ενέχει τη σωματική κίνηση ή στάση.
Θεατρική παράσταση στη δραματοθεραπεία
Ο δραματοθεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας συνεδρίας έχει ενεργό ρόλο στις δραματοθεραπευτικές δραστηριότητες. Μερικές φορές παίζει το ρόλο του σκηνοθέτη ή του συντονιστή, ενώ άλλες υπάρχει στο θεραπευτικό χώρο ως παρατηρητής/θεατής. Κατά τη διάρκεια αυτής της ενότητας, θα έχεις την ευκαιρία να παίξεις όλους αυτούς τους ρόλους. Θα διδαχτείς τις θεωρίες του «ρόλου», σύμφωνα με τους Robert Landy και David Read Johnson και στη συνέχεια θα αναλάβεις τον ρόλο του σκηνοθέτη που συνεργάζεται με συνεκπαιδευόμενους του, σκηνοθετώντας ένα σύντομο θεατρικό δρώμενο. Το θέμα είναι της επιλογής σου και μπορεί να είναι ποίημα, μέρος κειμένου, δική σου γραφή ή όχι.
Αξιολόγηση
Μέθοδος αξιολόγησης:
Κριτήρια αξιολόγησης
Η ικανότητά σου να συμμετέχεις στη δημιουργική διαδικασία κάθε ενότητας.
Η αφομοίωση των διαφορετικών ρόλων ενός δραματοθεραπευτή και η εφαρμογή τους στην εργασία με μια ομάδα.
Η πρωτοτυπία και η προσωπική παρουσία του επιλεγμένου για εργασία υλικού.
ΤΙΤΛΟΣ: ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ – ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ
ECTS:10
ΩΡΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: 200 ΩΡΕΣ (50 διδακτικές ώρες, 150 ώρες προσωπικής εργασίας)
Εκπαιδευτικοί στόχοι:
Μαθησιακά αποτελέσματα αυτής της ενότητας:
Θα αποκτήσεις γνώση των βασικών εννοιών της αναλυτικής και αναπτυξιακής ψυχολογίας.
Θα κατανοήσεις τον σημαντικό ρόλο που παίζουν οι αμυντικοί μηχανισμοί στη θεραπευτική σχέση.
Θα αναγνωρίσεις το ρόλο των ψυχιατρικών διαταραχών στην αξιολόγηση και τη θεραπευτική πρακτική.
Θα είσαι σε θέση να αξιολογήσεις μια επαγγελματική κατάσταση, να προσδιορίσεις τη φύση του προβλήματος, να χρησιμοποιήσεις τις απαιτούμενες γνώσεις για να αντιμετωπίσεις το πρόβλημα ή να κάνεις μια κατάλληλη παραπομπή.
Αναλυτική ψυχολογία
Αυτό το μάθημα αποτελεί μια εισαγωγή στις ψυχολογικές θεωρίες του C.G. Jung. Θα διδαχθείς τη δομή και τη δυναμική της ψυχής, τη σημασία των συμβόλων, τις έννοιες του ατομικού και του συλλογικού ασυνείδητου, την κατανόηση των συνεισφορών και τη σημασία της συγχρονικότητας.
Εξελικτική ψυχολογία
Αυτό το μάθημα θα σε εισάγει στα θεωρητικά μοντέλα της αναπτυξιακής ψυχολογίας, του κλάδου της ψυχολογίας που ασχολείται με την εξέλιξη του ανθρώπινου είδους, τόσο σε επίπεδο ωριμότητας του ατόμου, όσο και σε επίπεδο ανάπτυξης της κοινωνίας. Μερικά από αυτά τα θεωρητικά μοντέλα που παρουσιάζονται είναι του Winnicott, του Bowlby, του Piaget και του Freud.
Εισαγωγή στην Κλινική Ψυχοπαθολογία
Σε αυτό το μάθημα θα διδαχθείς τις ψυχικές διαταραχές, δηλαδή την περιγραφή της εκδήλωσης μιας παθολογικής συμπεριφοράς, καθώς και την επιστημονική μελέτη αυτών των διαταραχών ως προς τις πιθανές αιτίες και τα συμπτώματα. Ο ψυχίατρος θα σε μυήσει στην κατανόηση της σχέσης οργανικότητας και ψυχικής διαταραχής. Η γνώση αυτή είναι πολύτιμη για την αξιολόγηση και τη διάγνωση ενός ασθενούς, αλλά και για την εποικοδομητική συνεργασία μας με επιστήμονες του ιατρικού χώρου.
Αξιολόγηση
Μέθοδος αξιολόγησης:
Κριτήρια αξιολόγησης
ΤΙΤΛΟΣ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ
ECTS:30
ΩΡΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: 600 ΏΡΕΣ (300 ώρες πρακτικής άσκησης, 300 προσωπικής εργασίας)
Εκπαιδευτικοί στόχοι:
Μαθησιακά αποτελέσματα αυτής της ενότητας:
Στο πρώτο τρίμηνο του τρίτου έτους εκπαίδευσής σου, θα ξεκινήσεις την πρακτική σου άσκηση. Πρέπει να ολοκληρώσεις τρεις διαφορετικές πρακτικές σε πλαίσια υγείας, κοινωνικών υπηρεσιών ή εκπαίδευσης, κατά τη διάρκεια των οποίων θα πρέπει να πραγματοποιήσεις 300 ώρες ομαδικών και ατομικών συνεδριών δραματοθεραπείας με ενήλικες και εφήβους με προβλήματα ψυχικής υγείας, μαθησιακές δυσκολίες και στο αυτιστικό φάσμα, ηλικιωμένους πελάτες με άνοια, παιδιά με προκλητική συμπεριφορά.
Τα πλαίσια μπορούν να βρίσκονται στον τόπο διαμονής σου και θα είσαι υπεύθυνη/ος για την οργάνωσή τους, με την υποστήριξη του Επινείου. Σε όλο αυτό το διάστημα, θα εργάζεσαι παράλληλα με ατομική και ομαδική εποπτεία (150 ώρες). Ορισμένες από τις συνεδρίες εποπτείας θα πραγματοποιηθούν διαδικτυακά.
Αξιολόγηση
Μέθοδος αξιολόγησης:
Κριτήρια αξιολόγησης
ΤΙΤΛΟΣ: ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ECTS:25
ΩΡΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: 500 ώρες
Εκπαιδευτικοί στόχοι:
Μαθησιακά αποτελέσματα αυτής της ενότητας:
Αυτή η ενότητα πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του τέταρτου έτους των σπουδών σου και η διατριβή περιλαμβάνει τρία δοκίμια:
Το πρώτο είναι ένα δοκίμιο για ένα συγκεκριμένο θέμα που σχετίζεται με την πρακτική της δραματοθεραπείας (5.000 λέξεις). Το θέμα συζητείται με τον προτεινόμενο δάσκαλο και μετά την ολοκλήρωσή του παρουσιάζεται στην ομάδα και τον επιβλέποντα.
Το δεύτερο είναι μια κριτική ανασκόπηση μιας πρακτικής άσκησης (4.000 λέξεις). Περιλαμβάνει αναφορές της πρακτικής άσκησης, συνολική επισκόπηση της δραματοθεραπευτικής παρουσίας και της προσωπικής σου εξέλιξης, αναφορά σε συγκεκριμένα γεγονότα που θα ήθελες να σχολιάσεις, θέματα που σχετίζονται με τον κώδικα δεοντολογίας.
Το τρίτο μέρος είναι ένα πλάνο επαγγελματικής ανάπτυξης, μετά την αποφοίτηση και για τον πρώτο χρόνο ως επαγγελματίας (1.000 λέξεις). Αναφέρεσαι επίσης στους τομείς που θεωρείς ότι έχουν φτάσει σε ικανοποιητικό επαγγελματικό επίπεδο και σε αυτούς που πιστεύεις πως χρειάζονται περαιτέρω βελτίωση.
Αξιολόγηση
Μέθοδος αξιολόγησης:
Κριτήρια αξιολόγησης
ΕΤΟΣ ΠΡΩΤΟ
Φθινοπωρινό τρίμηνο
Εαρινό τρίμηνο
Θερινό τρίμηνο
ΕΤΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
Φθινοπωρινό τρίμηνο
Εαρινό τρίμηνο
Θερινό τρίμηνο
ΕΤΟΣ ΤΡΙΤΟ
Φθινοπωρινό τρίμηνο
Εαρινό τρίμηνο
Θερινό τρίμηνο
ΕΤΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟ
Φθινοπωρινό τρίμηνο
Εαρινό τρίμηνο
Θερινό τρίμηνο
Διαδικτυακά:
Κάθε δύο εβδομάδες (Παρασκευή):
1ο τετραήμερο εργαστήριο (19-22 Οκτωβρίου 2023)
2ο τετραήμερο εργαστήριο (15-18 Φεβρουαρίου 2024)
3ο τετραήμερο εργαστήριο (20-23 Ιουνίου 2024)
Διαδικτυακά:
Κάθε δύο εβδομάδες (Παρασκευή):
1ο τετραήμερο εργαστήριο (Οκτώβριος 2024)
2ο τετραήμερο εργαστήριο (Φεβρουάριος 2025)
3ο τετραήμερο εργαστήριο (Ιούνιος 2025)
Διαδικτυακά:
Κάθε δύο εβδομάδες (Παρασκευή):
1ο τετραήμερο εργαστήριο (Οκτώβριος 2025)
2ο τετραήμερο εργαστήριο (Φεβρουάριος 2026)
3ο τετραήμερο εργαστήριο (Ιούνιος 2026)
Διαδικτυακά:
1ο τετραήμερο εργαστήριο (Οκτώβριος 2026)
2ο τετραήμερο εργαστήριο (Φεβρουάριος 2027)
3ο τετραήμερο εργαστήριο (Ιούνιος 2027)
Έτος 1: 2.800 Ευρώ
Έτος 2: 2.800 Ευρώ
Έτος 3: 2.800 Ευρώ
Έτος 4: 2.800 Ευρώ
Τα δίδακτρα καλύπτουν όλες τις διδασκόμενες ενότητες, αυτές που παραδίδονται δια ζώσης και διαδικτυακά. Καλύπτει επίσης την εποπτεία, ατομική και ομαδική.
Για να κρατήσεις θέση στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, πρέπει να καταβάλεις μια προκαταβολή. Αυτή δεν επιστρέφεται και θα αφαιρεθεί από τα δίδακτρα σου κατά την εγγραφή. Η προκαταβολή είναι 500 ευρώ για Έλληνες φοιτητές και 1.000 ευρώ για όλους τους υπόλοιπους φοιτητές.
ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΘΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΔΕΚΤΕΣ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ 15η ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2023