ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΠΑΙΔΙΟΥ, ΕΦΗΒΟΥ ΚΑΙ ΕΝΗΛΙΚΩΝ

Ροζινα Ελενη Φιλιππιδου - ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ, ψυχολογος

Η Ροζελίνα Φιλιππίδου ξεκίνησε ως χορεύτρια και τελείωσε την Ανώτερη Επαγγελματική Σxολή Χορού του Δήμου Σταυρούπολης. Στη συνέχεια απέκτησε πτυχίο ψυχολογίας (BSc Honours in Psychology) και μεταπτυχιακούς τίτλους στη Θεραπεία Μέσω Θεάτρου και Κίνησης (MΑ Drama and Movement Therapy) και στις Μεθόδους Έρευνας στην Ψυχολογία (MSc Psychological Research Methods). Έχει επίσης εκπαιδευτεί στη μέθοδο τραυματοθεραπείας EMDR.

Έχει συμμετάσχει σε πλήθος εθνικών κι ευρωπαϊκών συνεδρίων, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, πραγματοποιώντας διαλέξεις κι εργαστήρια. Ήταν μέλος των επιστημονικών και οργανωτικών επιτροπών στα συνέδρια της Ένωσης Δραματοθεραπευτών και Παιγνιοθεραπευτών Ελλάδος, στο CAIPT Pre-conference Symposium 2019 του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Play, Perform, Learn, Grow: Bridging Communities, Practices and the World (PPLG) Conference 2019. Είναι εξωτερική εισηγητρια στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του ΑΠΘ, στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών κι επιστημονική συνεργάτης της Β’ Ψυχιατρικής Κλινικής Α.Π.Θ. Επίσης, αρθρογραφεί περιστασιακά σε περιοδικά κι εφημερίδες.

Ως ψυχοθεραπεύτρια έχει εργαστεί σε θεραπευτικά κέντρα, ψυχιατρικές κλινικές, οργανισμούς για την εκπαίδευση ατόμων με νοητική υστέρηση, στέγες ανηλίκων, τόσο με παιδιά κι εφήβους όσο και με ενήλικες. Έως το 2018 εργαζόταν ως ψυχολόγος στο ψυχιατρικό τμήμα του Ιπποκρατείου Περιφερειακού Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης.

Τα τελευταία δέκα χρόνια διατηρεί ιδιωτικά γραφεία στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα. Απο το 2016 είναι επιστημονική διευθύντρια του Ινστιτούτου Θεραπείας & Εκπαίδευσης Μέσω των Τεχνών ΕΠΙΝΕΙΟ, και διδάσκει θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα Δραματοθεραπείας.

Είναι επίσης μέλος του Βρετανικού Συλλόγου Δραματοθεραπευτών και του Ελληνικού Συλλόγου Ψυχολόγων.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ - ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ, ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ

Η Παναγιώτα Παπαϊωάννου είναι πτυχιούχος του τμήματος Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Κing’s College London της Αγγλίας, όπου εξειδικεύτηκε στην Ψυχική Υγεία Παιδιών κι Εφήβων.

Στα πλαίσια της πρακτικής της άσκησης εκπαιδεύτηκε στο Βρετανικό Σύστημα Υγείας (NHS Trust), παρέχοντας συνεδρίες συμβουλευτικής γονέων. 

Έχει εργαστεί εθελοντικά σε δομές υποστήριξης παιδιών και εφήβων στη Θεσσαλονίκη και στο Λονδίνο. Τα τελευταία χρόνια εργάζεται ως ειδικός ψυχικής υγείας στο Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης όπου παρέχει ατομικές και οικογενειακές συνεδρίες σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες αιτούντες άσυλο. Ολοκλήρωσε την ψυχοθεραπευτική της εκπαίδευση, στις Μεταμοντέρνες Συστημικές Προσεγγίσεις (Αφηγηματική Θεραπεία, Θεραπεία Εστιασμένη στη Λύση, Διαλογική Προσέγγιση στη Θεραπεία) στο Κέντρο Bienestar στη Θεσσαλονίκη. Συνεργάζεται με το Επίνειο, στο τμήμα Εφήβων, προσφέροντας ατομικές συνεδρίες και συμβουλευτική γονέων.

ΚατερΙνα ΜητσιΑνη - ΨυχολΟγος, ψυχοθεραπευτρια

Η Κατερίνα Μητσιάνη είναι πτυχιούχος του Τμήματος Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και τελειόφοιτη του μεταπτυχιακού προγράμματος «Κλινική Ψυχολογία και Νευροψυχολογία» του ίδιου πανεπιστημίου, με κατεύθυνση την Κλινική Ψυχολογία.

Έχει εκπαιδευτεί στις βασικές αρχές ψυχοθεραπείας παιδιών και εφήβων, οικογενειακής θεραπείας και συμβουλευτικής γονέων στο Ελληνικό Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής και Ερευνών Ανατολικού Τομέα Θεσσαλονίκης. Επιπλέον, έχει παρακολουθήσει το πρόγραμμα «Εισαγωγή στην Ψυχαναλυτική Ψυχοθεραπεία Γονιού-Βρέφους» του ΚΕΔΙΒΙΜ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, καθώς και πληθώρα σεμιναρίων που αφορούν την ψυχική υγεία και την ψυχοδυναμική ψυχοθεραπεία παιδιών και εφήβων (Σύλλογος Μέριμνας Παιδιού και Εφήβου, ΚΕΔΙΒΙΜ Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος).

Έχει εργαστεί ως Ψυχολόγος παιδιών και εφήβων στην Ειδική Αγωγή, καθώς και στο Παπάφειο Κέντρο Παιδικής Μέριμνας Αρρένων Θεσσαλονίκης «ο Μελιτεύς». Στα πλαίσια της άσκησής της, συνεργάστηκε με το Ψυχιατρικό Τμήμα Παιδιών και Εφήβων του Νοσοκομείου Γ. Παπανικολάου στη Θεσσαλονίκη και με δομές του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης.

Επίσης, έχει συμμετάσχει εθελοντικά σε προγράμματα, όπως στην «Κοινωνική Ένταξη Παιδιών με Νοητική Αναπηρία στη Γειτονιά τους» του 4ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, στο πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης «Ζεστή Αγκαλιά» του βρεφονηπιακού σταθμού «Μέριμνα Παιδιού», και στο Δημοτικό Βρεφοκομείο Θεσσαλονίκης «ο Άγιος-Στυλιανός».

Διατηρεί έντονο επιστημονικό και κλινικό ενδιαφέρον για την βρεφική ανάπτυξη και την ψυχοθεραπεία βρεφών, παιδιών και εφήβων, και επιδιώκει την συνεχιζόμενη εκπαίδευσή της σε αυτούς τους τομείς.

ΗλιΑνα ΧατζηαναστασΙου - ΕΙΔΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ, ΧΟΡΟθεραπευτρια

Η Ηλιάνα Χατζηαναστασίου είναι Ψυχοθεραπεύτρια μέσω Χορού και Κίνησης (MA in Dance Movement Psychotherapy, Goldsmiths University of London), κατεύθυνση που διάλεξε μετά την ολοκλήρωση των σπουδών της ως ειδική παιδαγωγός (BSc Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας) και την ενασχόλησή της με τις τέχνες.

Είναι επίσης πιστοποιημένη στη Ζωοθεραπεία (θεραπευτική παρέμβαση με τη διαμεσολάβηση ζώου) από το Institut Français de Zoothérapie, και μέλος της πρώτης Ελληνικής Ομάδας Ζωοθεραπευτών. Στη διάρκεια της επαγγελματικής της πορείας έχει εργαστεί ως ειδική παιδαγωγός, παρέχοντας παράλληλη στήριξη σε παιδιά με αυτισμό σε ιδιωτικές σχολικές δομές της Θεσσαλονίκης, αλλά και ως δασκάλα χορού σε ΚΔΑΠ και σχολές χορού της πόλης. Ως χορο-κινητική ψυχοθεραπεύτρια έχει κλινική εμπειρία τόσο σε ψυχιατρικά ιδρύματα όσο και στην κοινότητα, σε δομές ψυχικής υγείας του Αγγλικού Εθνικού Συστήματος Υγείας στο Ανατολικό Λονδίνο (East London Foundation Trust NHS) όπου διετέλεσε και την πρακτική της άσκηση.

Έχει δουλέψει σε ατομικό αλλά και ομαδικό επίπεδο με άτομα που ζουν με διαταραχές προσωπικότητας, κατάθλιψη, σχιζοφρένεια, αγχώδεις διαταραχές, σύνθετη διαταραχή μετατραυματικού στρες. Έχει συνεργαστεί με μουσικοθεραπευτές και ψυχοθεραπευτές μέσω της τέχνης και ενημερώνει διαρκώς την πρακτική της με σεμινάρια και εκπαιδεύσεις. Είναι μέλος της Ένωσης Χοροθεραπευτών Αγγλίας (Association Dance Movement Psychotherapy UK) και του Δικτύου Ψυχοθεραπευτών μέσω Χορού και Κίνησης (ΨΥ.ΧΟ.ΚΙΝΗΣΙΣ).

ΠΑΝΟΣ ΤΖΟΥΒΕΛΕΚΗΣ - ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ, ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ

Ο Πάνος Τζουβελέκης είναι πτυχιούχος του τμήματος Ψυχολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης. Ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στη Ψυχαναλυτική Αναπτυξιακή Ψυχολογία σε κοινό πρόγραμμα του University College London με το Anna Freud National Centre for Children and Families.

Στα πλαίσια του προγράμματος, ολοκλήρωσε μονοετή ψυχαναλυτική παρατήρηση βρέφους και έκτοτε συμμετείχε σε σεμινάρια σχετικά με τη ψυχανάλυση σε φορείς της Ελλάδας (Βορειοελλαδική Ψυχαναλυτική Εταιρεία, Σύλλογος Μέριμνας Παιδιού και Εφήβου). 

Από το 2020 μέχρι το 2023 εργαζόταν ως ψυχολόγος/υπεύθυνος παιδικής προστασίας στην ΑΡΣΙΣ – στο πρόγραμμα εντοπισμού και υποστήριξης ασυνόδευτων ανηλίκων, κατά τη διάρκεια του οποίου εργάστηκε με παιδιά, εφήβους και τις οικογένειες τους. Επιπλέον, είναι εκπαιδευόμενος ψυχοθεραπευτής στο πρόγραμμα Ψυχαναλυτικής Ψυχοθεραπείας του ΔΙ.ΚΕ.ΨΥ (Διεπιστημονική & Ερευνητική Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη Παιδιών και Ενηλίκων). 

ΡΑΦΑΕΛΛΑ ΑΝΔΡΕΑΔΟΥ - ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ

Η Ραφαέλλα Ανδρεάδου σπούδασε Γερμανική Γλώσσα και Φιλολογία στο ΑΠΘ. Στη συνέχεια ολοκλήρωσε την τριετή εκπαίδευση στη Θεραπεία μέσω Δράματος κι Κίνησης του Ινστιτούτου Θεραπείας κι Εκπαίδευσης μέσω των Τεχνών Επίνειο. Έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων χορού και έκφρασης μέσω του σώματος και σεμινάρια χοροθεραπείας μέσω της πρωτόγονης έκφρασης. Ως δραματοθεραπεύτρια έχει συμμετάσχει με εργαστήριο στο συνέδριο Perform Learn Grow 2021 – Creating belonging in times of pandemic και στο πρόγραμμα Erasmus+, συντονίζοντας ομάδες ατόμων διαφορετικών εθνικοτήτων (Βουλγαρία, Ελλάδα, Ισπανία). Κατά την περίοδο διαμονής της στην Κοπενχάγη συμμετείχε επίσης σε σεμινάρια θεραπειών μέσω τέχνης, όπως το Children and Parents – Creating bridges. 

Έχει εργαστεί ως δραματοθεραπεύτρια στο Σύλλογο Συνδρόμου Down Βορείου Ελλάδος, στο ΚΔΑΠ Σιδηροκάστρου και στο Σύλλογο Alzheimer Ελλάς. 

Αναστασiα Χατζηανδρeου - ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ

Η Αναστασία Χατζηανδρέου είναι πτυχιούχος του τμήματος Λογοθεραπείας του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου της Κύπρου με διετή πρακτική άσκηση στην Κλινική Λόγου, Ομιλίας και Ακοής του πανεπιστημίου σε παιδιατρικό πληθυσμό και στο ειδικό σχολείο Ευαγγελισμού της Λευκωσίας. Έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων όπως έγκαιρης παρέμβασης, MAKATON, σίτιση και κατάποση, διατροφή και αυτισμός, θεραπευτικές προσεγγίσεις παιδιών με σχιστίες και κρανιοπροσωπικές ανωμαλίες και τα νεότερα δεδομένα στην φαρμακοθεραπεία της νόσου αλτσχάιμερ.

Είναι κάτοχος διαφόρων δεξιοτήτων όπως το: PROMT, GRID, PECS και το TEACCH. Ενημερώνεται συνεχώς για καθετί νέο στους τομείς της αξιολόγησης και παρεμβάσεις ακολουθώντας κάθε σύγχρονη προσέγγιση.

Τέλος, βρίσκεται στο στάδιο ολοκλήρωσης του μεταπτυχιακού της στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο της Κύπρου, στον τομέα της ψυχολογία και συγκεκριμένα στην ψυχική υγεία του παιδιού και του εφήβου. 

ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

Ροζινα Ελενη Φιλιππιδου

Η Ροζελίνα Φιλιππίδου ξεκίνησε ως χορεύτρια και τελείωσε την Ανώτερη Επαγγελματική Σxολή Χορού του Δήμου Σταυρούπολης. Στη συνέχεια απέκτησε πτυχίο ψυχολογίας (BSc Honours in Psychology) και μεταπτυχιακούς τίτλους στη Θεραπεία Μέσω Θεάτρου και Κίνησης (MΑ Drama and Movement Therapy) και στις Μεθόδους Έρευνας στην Ψυχολογία (MSc Psychological Research Methods). Έχει επίσης εκπαιδευτεί στη μέθοδο τραυματοθεραπείας EMDR.

Έχει συμμετάσχει σε πλήθος εθνικών κι ευρωπαϊκών συνεδρίων, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, πραγματοποιώντας διαλέξεις κι εργαστήρια. Ήταν μέλος των επιστημονικών και οργανωτικών επιτροπών στα συνέδρια της Ένωσης Δραματοθεραπευτών και Παιγνιοθεραπευτών Ελλάδος, στο CAIPT Pre-conference Symposium 2019 του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Play, Perform, Learn, Grow: Bridging Communities, Practices and the World (PPLG) Conference 2019. Είναι εξωτερική εισηγήτρια στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του ΑΠΘ, στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών και επιστημονική συνεργάτης της Β’ Ψυχιατρικής Κλινικής Α.Π.Θ. Επίσης, αρθρογραφεί περιστασιακά σε περιοδικά κι εφημερίδες.

Ως ψυχοθεραπεύτρια έχει εργαστεί σε θεραπευτικά κέντρα, ψυχιατρικές κλινικές, οργανισμούς για την εκπαίδευση ατόμων με νοητική υστέρηση, στέγες ανηλίκων, τόσο με παιδιά κι εφήβους όσο και με ενήλικες. Έως το 2018 εργαζόταν ως ψυχολόγος στο ψυχιατρικό τμήμα του Ιπποκρατείου Περιφερειακού Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης.

Τα τελευταία δέκα χρόνια διατηρεί ιδιωτικά γραφεία στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα. Απο το 2016 είναι επιστημονική διευθύντρια του Ινστιτούτου Θεραπείας & Εκπαίδευσης Μέσω των Τεχνών ΕΠΙΝΕΙΟ, και διδάσκει θεωρητικά και βιωματικά μαθήματα στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα Δραματοθεραπείας.

Είναι επίσης μέλος του Βρετανικού Συλλόγου Δραματοθεραπευτών, του Επαγγελματικού Συλλόγου Θεραπευτών μέσω Τέχνης και του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων.

Επιστημονική διευθύντρια
info@epineio.gr Θεσσαλονίκη

Τηλέφωνο : +302314035212
Κινητό : +306972875789

Ελισαβετ Σακελλαριδου

Η Ελισάβετ Σακελλαρίδου (BA Αγγλικής Φιλολογίας ΑΠΘ, MA in English Literature, Univ. of Leeds, PhD in English Drama RHC, Univ. of London) είναι ομότιμη καθηγήτρια αγγλικών και θεατρικών σπουδών του ΑΠΘ. Εχει διδάξει μαθήματα λογοτεχνίας και θεάτρου στο Τμήμα Αγγλικής και με ανάθεση στο Τμήμα Θεάτρου του ίδιου Πανεπιστημίου. Εχει επίσης μετακληθεί για διδασκαλία στα πανεπιστήμια του Λονδίνου (Royal Holloway College) και στο πανεπιστήμιο του Hartford (ΗΠΑ) και για διαλέξεις σε διάφορα άλλα πανεπιστήμια του εξωτερικού (Paris IV, Dublin, London, Princeton, Rutgers, UCLA).

Με αφετηρία τη σύγχρονη βρετανική δραματουργία η έρευνά της εστιάστηκε διαδοχικά στο σοσιαλιστικό και το γυναικείο αγγλικό θέατρο υπό το πρίσμα της φεμινιστικής και μετααποικιοκρατικής θεωρίας και εν συνεχεία επεκτάθηκε στο συγκριτικό θέατρο, συμπεριλαμβάνοντας και το ελληνικό. Η θεωρητική της αναζήτηση στράφηκε αργότερα στη φαινομενολογία της σκηνής, στη σχέση θεάτρου και αστικού χώρου και σε γενικά ζητήματα επιτελεστικότητας – θέματα για τα οποία έχει δημοσιεύσει εκτενώς σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Αυτοτελή έργα της είναι Pinter’s Female Portraits (Macmillan 1988), Σύγχρονο γυναικείο θέατρο “(Ελλ. Γράμματα 2006, Β’ έκδ. Επίκεντρο 2012) και “Θέατρο – Αισθητική – Πολιτική (Παπαζήση 2012). Οι τελευταίες μελέτες της με τίτλο “Looking from Either Side of Glass” και “Conflict and the Other: War, Terrorism and Identity” είναι υπό δημοσίευση στους συλλογικούς δοκιμιακούς τόμους Playing offstage: The Theatre as a Presence or Force in Real Life (Lexington 2017) και Adapting Tragedy (CUP 2018?) αντίστοιχα.

Παράλληλα είναι μέλος διεθνών εταιριών θεάτρου, μέλος συντακτικών επιτροπών διεθνών επιστημονικών περιοδικών και συμμετέχει ενεργά σε διεθνή συνέδρια καθώς και στην ελληνική θεατρική ζωή ως δραματολόγος, μεταφράστρια και κριτικός.

Δημητρα Μηττα

Η Δήμητρα Μήττα σπούδασε Φιλοσοφία στη Φιλοσοφική Σχολή του Α.Π.Θ., όπου έκανε προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές και έρευνα στο ίδιο Πανεπιστήμιο σε θέματα Φιλοσοφίας της Μυθολογίας. Είναι καθηγήτρια φιλόλογος στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, ερευνήτρια και συνεργάτης του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας σε θέματα αρχαίας ελληνικής μυθολογίας, συντάκτρια ηλεκτρονικού μυθολογικού λεξικού πατήστε εδώ και εδώ, διδάσκουσα (Ιστορία Αρχαίου Θεάτρου, Δραματολογία) σε δημόσιες (ΚΘΒΕ) και ιδιωτικές σχολές Θεάτρου (Ανώτερη Δραματική Σχολή “Ανδρέας Βουτσινάς”). Έχει δημοσιεύσει βιβλία και μελέτες, με επίκεντρο τον αρχαίο ελληνικό μύθο, δοκίμια για την ποίηση, διηγήματα, θεατρικά έργα, μυθιστόρημα. Μελετήματα και άρθρα της περιλαμβάνονται σε πρακτικά συνεδρίων, συλλογικούς τόμους και περιοδικά.

Δημητρα κουλαξιζη

Η Δήμητρα Κουλαξίζη σπούδασε Φιλοσοφία και Παιδαγωγική στη Φιλοσοφική σχολή του Α.Π.Θ και έχει φοιτήσει με υποτροφία στην Ανωτέρα Δραματική Σχολή Ίασμος – Βασίλης Διαμαντόπουλος. Στη συνέχεια, ολοκλήρωσε την τριετή μεταπτυχιακή εκπαίδευση στη Θεραπεία μέσω Δράματος και Κίνησης στο Ινστιτούτο Θεραπείας και Εκπαίδευσης μέσω των Τεχνών ΕΠΙΝΕΙΟ. Έχει επίσης εργαστεί ως ηθοποιός και βοηθός σκηνοθέτη σε επαγγελματικές παραστάσεις της Θεσσαλονίκης,

Ως δραματοθεραπεύτρια, έχει συμμετάσχει στο διεθνές συνέδριο Play Perform Learn Grow 2021 – Creating Belonging in Times of Pandemic, αλλά και στο Βιωματικό Σεμινάριο “Συμφιλιώνομαι με το Σώμα μου” σε συνεργασία με τον διαιτολόγο- διατροφολόγο Αριστείδη Πατρινό. Επιπλέον, έχει συνεργαστεί με το Θεατρικό Εργαστήρι Τεχνουργείο, δημιουργώντας ομάδα αυτογνωσίας. Από τον Οκτώβριο του 2021 διδάσκει στο Ινστιτούτο Θεραπείας και Εκπαίδευσης μέσω των Τεχνών ΕΠΙΝΕΙΟ, το μάθημα Movement with Touch and Sound. 

Λια Ζωγραφου

Η Λία Ζωγράφου σπούδασε Ιστορία της Τέχνης στις ΗΠΑ (ΒΑ, Brown University), Θέατρο στο Λονδίνο (Royal Academy of Dramatic Art) και ασχολήθηκε επαγγελματικά με το θέατρο πριν αφοσιωθεί στη δραματοθεραπεία και κατόπιν στην συμβουλευτική επιχειρήσεων. Διαθέτει Masters στη δραματοθεραπεία με ειδίκευση στις εξαρτήσεις (University of Surrey), δίπλωμα στην κλινική εποπτεία (London School of Psychodrama) και δίπλωμα στην συμβουλευτική επιχειρήσεων (Gestalt Foundation, Athens) και εργάζεται διεθνώς ως δραματοθεραπεύτρια, σύμβουλος/coach, επόπτρια συμβούλων/θεραπευτών και εκπαιδεύτρια με βάσεις της την Θεσσαλονίκη και το Λονδίνο. Εχει εκπαιδευτεί επίσης στην θεραπεία τραύματος (CRM, Comprehensive Resource Model) υπό την καθοδήγηση της Lisa Schwartz και to 2018 θα ολοκληρώσει τη διετή εκπαίδευσή της στο NARM (Νeuroaffective Relational Model) για το εξελικτικό τραύμα με τον Laurence Heller.

Μεταξύ του 1991 και 2005 δίδαξε ψυχολογία στο American College of Thessaloniki (ACT) και έχει επίσης διδάξει στο πρόγραμμα εποπτείας του London School of Psychodrama (2008 – 2014) και από το 2012 εργάζεται ως εκπαιδεύτρια συμβούλων επιχειρήσεων για το πρόγραμμα της εταιρίας Gestalt Edge (www.gestaltedge.gr). Επίσης ανήκει στην εκπαιδευτική ομάδας του «Επίνειο», προγράμματος εκπαίδευσης δραματοθεραπευτών.

Αρθρα, κείμενα και μεταφράσεις της έχουν δημοσιευτεί στην Ελλάδα και τη Μ. Βρετανία. Ανάμεσά τους: Η Εποπτεία στα Επαγγέλματα Θεραπείας και Πρόνοιας (Univ. Studio Press), Creative Supervision Across Modalities(Jessica Kingsley Publishers, UK), Passionate Supervision (JKP), Dramatherapy and Destructiveness (Routledge, UK).

Στον ελεύθερο χρόνο της εργάζεται εθελοντικά για την υποστήριξη εργαζομένων σε χώρους υποστήριξης προσφύγων μέσω του προγράμματος Coach Activism, ανήκει στη συντακτική ομάδα του βρετανικού περιοδικού Dramatherapy και ασχολείται με το διαδραστικό θέατρο ως συντονίστρια και μέλος της ομάδας RU (facebook: RU Ομάδα Αυτοσχεδιαστικού Θεάτρου Playback). Εχει επίσης εκπαιδευτεί στη μέθοδο Pilates και ασχολείται εντατικά με τη yoga.

Ελενα Κωνσταντινα Μπουκουβαλα

Η Έλενα είναι Ψυχολόγος (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης), Δραματοθεραπεύτρια (ΜΑ Sesame University of London), Σύμβουλος Παιδιών και Νέων (ΜΑ University of Nottingham) και είναι μέλος του εκπαιδευτικού προσωπικού του East Side Institute. Δουλεύει από το 2004 ως θεραπεύτρια σε δημοτικά και γυμνάσια σχολεία, νοσοκομεία, προσφυγικούς καταυλισμούς σε άλλες κοινότητες καθώς και ιδιωτικά, έχοντας εξειδικευτεί στην κοινωνική ένταξη παιδιών και νέων. 

Έχει εκπαιδευτεί στην Ελλάδα και στην Αγγλία και έχει εργαστεί με παιδιά, νέους και οικογένειες στην Ελλάδα, Αγγλία, Ρουμανία, Γερμανία, Δανία, Σερβία, Ουγγαρία, Αλγερία και στην Βηρυτό. Έχει δουλέψει με παιδιά, εφήβους και νέους με δυσκολίες συμπεριφοράς και έκφρασης, με ειδικές ανάγκες, παιδιά που διανύουν κάποια δύσκολη περίοδο αλλαγής στην ζωή τους, όπως το πένθος ή το διαζύγιο των γονέων και παιδιά με άλλες ποικίλες ανάγκες. 

Είναι επίσης μέλος του Βρετανικού Συλλόγου Δραματοθεραπευτών και του Ελληνικού Συλλόγου Ψυχολόγων.

ΤΑΝΙΑ ΜΠΑΤΖΟΓΛΟΥ

Η Τάνια Μπατζόγλου σπούδασε ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης στο Ρέθυμνο και υποκριτική στο Θέατρο Τέχνης του Καρόλου Κούν. Ο διάλογος μεταξύ τέχνης και θεραπείας την ενέπνεε εξ’ αρχής και την οδήγησε στο Λονδίνο με υποτροφία του ΙΚΥ όπου ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές στη μέθοδο δραματοθεραπείας του SESAME και διδακτορικό πρακτικής έρευνας στο Royal Central School of Speech and Drama. Στο Λονδίνο παρέμεινε για 13 χρόνια όπου δούλεψε για οργανισμούς υγείας όπως το NHS, εκπαιδευτικά ιδρύματα καθώς και πολιτισμικούς οργανισμούς όπως το V&A Museum, Historic Royal Palaces, British Museum, TATE Modern κ.ά όπου σχεδίαζε και συντόνιζε διαδραστικά προγράμματα για ηλικιωμένους στα πρώτα στάδια της άνοιας και ενήλικους πληθυσμούς ΑΜΕΑ. Παράλληλα δούλεψε σα λέκτορας στην ακαδημία αλλά και ως ηθοποιός σε διάφορες παραγωγές θεάτρου, performance και live art. 

Έχει συμβάλει με δύο κεφάλαια στα εξής βιβλία: 

  • “Psychagogia” in Dramatherapy: Reflections and Praxis, Hougham R. & Bryn J. (eds) (2017), Palgrave.
  • “Performance and Psychology: story” in Performing Interdisciplinarity: Working Across Disciplinary Boundaries Through an Active Aesthetic Experience, B. (Ed.). (2017), Routledge. 

 

Με την επιστροφή της στην Ελλάδα το 2018 εργάζεται στην Εταιρία Κοινωνικής Ψυχιατρικής Παν. Σακελλαρόπουλου στην Άμφισσα. 

Δημητρα Πασπαλη

Η Δήμητρα Πασπάλη είναι πτυχιούχος Ιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Ολοκλήρωσε την ειδίκευση της Ψυχιατρικής στη Α΄ Πανεπιστημιακή Ψυχιατρική Κλινική του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης αφού υπηρέτησε ως υπόχρεος υπαίθρου στο Νομό Πέλλας και εργάστηκε ως ειδικευόμενη Παθολογίας και Νευρολογίας – υποχρεωτικά τμήματα της ειδικότητας Ψυχιατρικής. Εργάστηκε ως Ειδικός Ψυχίατρος στο Ψυχιατρικό Τμήμα του Γ.Ν.Θ “Iπποκράτειο” για δέκα έτη, απ΄όπου αποχώρησε με τον βαθμό της Επιμελήτριας Α. Από τον Ιανουάριο του 2020 διατηρεί ιδιωτικό ιατρείο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Παρακολουθεί και συμμετέχει σε Πανελλήνια και Διεθνή Συνέδρια και Σεμινάρια Ψυχιατρικής. Εργασίες της έχουν δημοσιευθεί σε ξένα και ελληνικά ψυχιατρικά περιοδικά.

Εξειδικεύεται στη Συμβουλευτική και Διασυνδετική Ψυχιατρική και στην Ψυχοσωματική Ιατρική.

Η διδακτική της εμπειρία αφορά ενδοκλινικά σεμινάρια κατά τη διάρκεια της ειδικότητάς της και μαθήματα στους φοιτητές Ιατρικής για το διάστημα που υπήρξε επιστημονική συνεργάτιδα της Α΄ Πανεπιστημιακής Ψυχιατρικής Κλινικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Στο Γ.Ν.Θ “Ιπποκράτειο” συμμετείχε στην εκπαίδευση των ειδικευομένων Γενικής Ιατρικής , ειδικευομένων Ψυχιατρικής στο εξάμηνο της Συμβουλευτικής – Διασυνδετικής και νοσηλευτών.

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

Πετρος Θεοδωρου

Η ψυχοθεραπευτική του εκπαίδευση ήταν στην προσέγγιση Gestalt. Είναι μέλος της E.A.G.T. -του Ευρωπαϊκού θεσμικού οργάνου για τη θεραπεία Gestalt- και πιστοποιημένος από την E.A.G.T. επόπτης. 

Ασχολείται με διάφορες όψεις της πράξης και της φιλοσοφίας που στηρίζει ευρύτερα τις ανθρωπιστικές ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις, έχοντας διάφορες δραστηριότητες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. 

Εστιάζεται ιδιαίτερα στα υπαρξιακά μας δεδομένα (απώλεια, μοναξιά, ματαιότητα, ευθύνη, επιλογή), καθώς και σε ό,τι έχει να κάνει με τις σχέσεις έρωτα – αγάπης – σεξουαλικού πόθου. Για όλα αυτά γράφει συστηματικά (άρθρα, βιβλία – Ελληνικά και Αγγλικά). Επίσης, από το 2006, έχοντας συνδυάσει σε ενότητες τα θέματα που τον ενδιαφέρουν, πραγματοποιεί ομιλίες και διάφορες βιωματικές ομάδες στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Συμπράττει, ως εξωτερικός συνεργάτης, σε εκπαιδευτικά και άλλα προγράμματα με διάφορα Κέντρα και Ινστιτούτα Εκπαίδευσης και Ψυχοθεραπείας (Gestalt Foundation, Integrative Gestalt Training Institute, Επίνειο, Ελληνικό Κέντρο Βιοσύνθεσης, Sinergia, Istok κ.ά.).

Το φάσμα των όσων κάνει περιλαμβάνει: άτομα, ζευγάρια, Οργανισμούς, διάφορα εκπαιδευτικά και επιμορφωτικά προγράμματα, ομάδες αυτογνωσίας – ψυχοθεραπείας – εκπαίδευσης – εποπτείας, εθελοντισμό (απεξάρτηση, προγράμματα εφήβων, Ιδρύματα, φυλακές κ.ά.), εκπαίδευση στην αυτοσχεδιαστική δράση “Playback Θέατρο”. 

Από το 2006, ανέπτυξε τη δική του προσέγγιση ενσώματης αλληλεπίδρασης, PSP (Process-Stage-Praxis). Στην PSP συνδυάζεται κίνηση, διάφοροι τρόποι ενσώματης διάδρασης, αυτοσχεδιασμός, ενώ έχει πολλές δυνατότητες εφαρμογών (ψυχοθεραπεία, εκπαίδευση, εργασία, τέχνη, το Playback Θέατρο κλπ). Από το 2016 διοργανώνονται σε ετήσια βάση (εντός και εκτός Ελλάδας) ευέλικτα Βασικά Προγράμματα (100 ωρών) εισαγωγής στην PSP, τα οποία απευθύνονται σε όσους ενδιαφέρονται, ανάλογα με το χώρο στον οποίο δραστηριοποιούνται.

Τέλος, στο παρελθόν, το πρώτο του πτυχίο αφορούσε στην ιατρική επιστήμη, ενώ για μία μεγάλη περίοδο της ζωής του, προτού εστιαστεί στο ψυχοθεραπευτικό πεδίο, υπήρξε συνθέτης.

Richard Hougham

Ο Richard Hougham έχει τη θέση του Principal Lecturer στο Royal Central School of Speech and Drama, του Πανεπιστημίου του Λονδίνου, όπου είναι επικεφαλής του μεταπτυχιακού προγράμματος στη Θεραπεία μέσω Δράματος και Κίνησης (MA Drama and Movement Therapy). Είναι Πρόεδρος του European Consortium of Arts Therapies Education (ECArTE). Ο Richard έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη Γιουγκιανή ψυχολογία και η έρευνά του αναζητά τα σημεία συνάντησης των πολιτισμικών θεραπευτικών πρακτικών και τη χρήση του μύθου και της ιστορίας, μέσα στη διδασκαλία και την πρακτική της δραματοθεραπείας.

The Royal Central School of Speech and drama
info@epineio.gr London

Robert Landy

Ο Robert J. Landy, Ph.D., R.D.T., απο τους πρωτοπόρους ιδρυτές της Δραματοθεραπείας και τους πλέον αναγνωρίσιμους και καταξιωμένους θεραπευτές στον κόσμο, είναι Καθηγητής Εκπαιδευτικού Θεάτρου και Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας, ιδρυτής του προγράμματος σπουδών της Δραματοθεραπείας στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, όπου και ανέπτυξε το πρώτο μεταπτυχιακό πρόγραμμα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Δημιούργησε την καινοτόμο σειρά βιβλίων θεραπευτικού θεάτρου «AsPerformance» εστιάζοντας στην επίδραση της φυλής, της ψυχική ασθένειας, της αναπηρίας, της σεξουαλικότητας και της βίας στα άτομα και στις επιμέρους κουλτούρες. Έχει τιμηθεί με το βραβείο διακεκριμένης διδασκαλίας και το βραβεία έρευνας “Daniel E. Griffiths” από το πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης.

NYU
info@epineio.gr New York

Λαμπρος Γιωτης

Εκπαιδεύτηκε και εργάζεται επαγγελματικά στον χώρο που συνδέει την ψυχοθεραπεία με τη δραματική τέχνη. Είναι Ψυχίατρος (Πανεπιστήμιο Αθηνών), Δραματοθεραπευτής (University of Hertfordshire, PhD in Dramatherapy), ηθοποιός (Δραματική Σχολή Γ. Θεοδωσιάδη) και σκηνοθέτης. Στην εκπαίδευσή του περιλαμβάνεται το ψυχόδραμα (London Institute of Psychodrama), σεμινάρια αρχαίου και σύγχρονου δράματος στην Αθήνα (Μ. Βολανάκης, Ζ. Νικολούδη) και το Λονδίνο (RADA, Actor’s Center, City Lit) και το θέατρο playback (Leadership & Trainer, Center of Playback Theater, New York). 

Ως ψυχίατρος-δραματοθεραπευτής, έχει εργαστεί σε ψυχιατρικά ιδρύματα και θεραπευτικά προγράμματα στην Ελλάδα (Νοσοκομείο Ημέρας Αιγινήτειου, Κ.Θ. Λέρου, 18 Άνω, Κέντρο Ψυχοκοινωνικής Αντιμετώπισης, ΚΨΥ Ζωγράφου, ΕΠΙΨΥ) και στην Αγγλία (Ψυχοθεραπευτικές Κοινότητες για Aστέγους και Εξαρτημένα Άτομα). Στο Θέατρο, έχει συνεργαστεί επαγγελματικά ως ηθοποιός με την ομάδα «Χορικά» (Ζ. Νικολούδη), το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κρήτης, το Θίασο Σελάννα (Β.Δούκα – Κ.Δαμάτης), το Θέατρο Οδού Αντιοχείας (Π. Οικονομοπούλου), το Theatre Lab (Α. Ρεβή), τον Ελληνικό Κόσμο (Φ. Λύτρα) και έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις: «Αποδιοπομπαίος Τράγος», «Στα Παρασκήνια της Ψυχής» του Εβρέινοφ (Studio Μαυρομιχάλη), «Υπόθεση Πινόκιο»  (Έλιαρτ), «Μη όπως Μητέρα» (Παλμός), «Ικέτιδες» του Αισχύλου (Θέατρο Αγγέλων Βήμα, Κάστρο Μυτιλήνης, Δημαρχείο Μόλυβου Λέσβου, Αγ. Μαρίνα Λέρου, Ανοικτό αμφιθέατρο Αυλίδας).Διδάσκει στη Δραματική σχολή «Πράξη Επτά» από το 2007. Ιδρυτής της Εταιρείας Δραματικής Έκφρασης και Θεραπείας «Παλμός», στο πλαίσιο της οποίας οργάνωσε εκπαίδευση στο Θέατρο Playback και δημιούργησε την πρώτη επαγγελματική ομάδα Θεάτρου Playback στην Ελλάδα («Playback Ψ», 2004). Η ομάδα αυτή έχει δώσει πάνω από 500 παραστάσεις σε θεατρικές σκηνές (Θέατρο Νέου Κόσμου, Booze, Βικτώρια, Studio Μαυρομιχάλη, Παλμός), θεραπευτικά πλαίσια και πολιτιστικούς φορείς.

Μαριαννα Δρακοπουλου

Η Μαριάννα Δρακοπούλου είναι Κλινική Ψυχολόγος του ΑΠΘ, με ερευνητικό μεταπτυχιακό στην Κλινική Ψυχολογία- Ψυχοπαθολογία του Πανεπιστημίου Rene-Descartes στο Παρίσι, Χοροθεραπεύτρια μέσω της Πρωτόγονης Έκφρασης από το Atelier du Geste Rythme στο Παρίσι και Ψυχαναλύτρια από τη Φροϋδική Εταιρεία Β. Ελλάδος. Συμπλήρωσε την κλινική της εμπειρία με μια εκπαίδευση στη συστημική-οικογενειακή θεραπεία 700 ωρών στο Κέντρο Ψυχικής Υγείας Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης, την εκπαίδευση και εργασία στη γραμμή υποστήριξης των οικογενειών εξαρτημένων ανθρώπων του ΚΕΘΕΑ και την εργασία με άτομα με ιδιαίτερες ανάγκες στο Κέντρο Ειδικής Αγωγής Αριστοτέλης.

Ως κλινική ψυχολόγος-ψυχαναλύτρια εργάζεται από το 2007 σε ατομικό γραφείο, ενώ παράλληλα από το 2011 στο Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας (ΟΚΑΝΑ) Ανατ.Θεσ/νίκης «Ελπίδα». 

Ως στέλεχος πρόληψης των εξαρτήσεων υλοποιεί: παρεμβάσεις πρόληψης των εξαρτήσεων σε μαθητές όλων των βαθμίδων, ομάδες εφήβων, ομάδες γονέων, σεμινάρια και επιστημονική εποπτεία εκπαιδευτικών, εκπαίδευση ενηλίκων, παρεμβάσεις στην κοινότητα κ.α. 

Ως χοροθεραπεύτρια εργάζεται από το 2007 με ομάδες ενηλίκων και εφήβων στη Θεσσαλονίκη. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος της Εκπαίδευσης Χοροθεραπευτών της DRLST (με έδρα στο Παρίσι) στην Ελλάδα το 2011, της οποίας είναι σήμερα Παιδαγωγικά Υπεύθυνη για τη Βόρεια Ελλάδα. 

Έχει πραγματοποιήσει σεμινάρια χοροθεραπείας σε ομάδες ηθοποιών στα πλαίσια της εκπαίδευσης τους, ενώ επιμελήθηκε την κινησιολογική επιμέλεια σε δύο θεατρικές παραστάσεις.

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΦΟΡΕΙΣ

Ειδικο Εργαστηριο Κοζανης, Κοζανη

Συλλογος Συνδρομου Down Ελλαδος, Θεσσαλονικη

Ελληνικη Εταιρεια Νοσου Alzheimer και Συγγενων Διαταραχων, Θεσσαλονικη

San Vitale Ψυχιατρικη Κλινικη, Θεσσαλονικη

Ψυχιατρικη κλινικη Κοντογουνη, Κοζανη

ΘΕΤΙΣ Κεντρο Υποστηριξης Παιδιου Εφηβου & Οικογενειας, Θεσσαλονικη

ΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ Θεραπευτηριο Χρονιων Παθησεων Θεσσαλονικης, Θεσσαλονικη

ΕΣΤΙΑ Κεντρο Κοινωνικης Φροντιδας Ατομων Με Νοητικη Υστερηση, Αθηνα

ΚΕΑ Κεντρο Ειδικης Αγωγης Καλαμαριας, Θεσσαλονικη