Θεωρητικό πλαίσιο της Θεραπείας μέσω Δράματος και Κίνησης
Αυτό το μάθημα θα σου προσφέρει μια ενδελεχή κατανόηση της προσέγγισης της προσέγγισης Sesame, της ιστορίας και του θεωρητικού της υποβάθρου. Θα σε μυήσει στις θεωρίες των βασικών επαγγελματιών και τη συμβολή τους στην ανάπτυξη των καλλιτεχνικών ψυχοθεραπειών.
Μύθος
Σε αυτο το μάθημα, θα εξερευνήσεις βιωματικά τον κόσμο των αρχετύπων και των συμβόλων των μύθων, των ιστοριών και των παραμυθιών. Αυτή η διαδικασία εκτελείται εντός της συγκεκριμένης δομής μιας συνεδρίας Sesame, που αποτελείται από τις φάσεις: Warm up, Bridge in, Main event, Bridge out και Grounding. Η θεωρητική βάση που διέπει αυτόν τον τρόπο εργασίας δεν είναι άλλη από το έργο του Jung και μεταγενέστερων αναλυτών που σχολίασαν και ανέπτυξαν το έργο του όπως οι Hillman, Pedraza, Von Franz και ο μυθολόγος Joseph Campbell.
Δράμα
Σε αυτό το μάθημα, θα εμπλακείς σε δραματικές διαδικασίες και θα παίξεις, με θεραπευτικό στόχο. Θα μυηθείς σε διάφορες μορφές, τεχνικές και σχολές θεάτρου (δηλαδή Boal, Shakespeare, Theatre of the Oppressed, αυτοσχεδιασμός), μαζί με τη μέθοδο του Peter Slade, όπου το προσωπικό και προβολικό παιχνίδι αναλαμβάνει θεραπευτικό ρόλο. Θα εστιάσεις στην κλινική δραματοθεραπεία με παιδιά και εφήβους, στάδια ζωής στα οποία η δραματοθεραπεία είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική. Αυτή η ενότητα παρέχει έναν ισορροπημένο συνδυασμό θεωρίας και βιωματικής γνώσης. Θα εκπαιδευτείς σε διαφορετικές δραματοθεραπευτικές τεχνικές, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν ειδικά με παιδιά και εφήβους. Επιπλέον, θα έρθεις σε επαφή με τις θεωρίες των Erickson, Winnicott και Slade και με ορισμένες θεωρίες δραματοθεραπευτών όπως οι Jennings, Cattanach, Leigh που έχουν αναπτυχθεί για δημιουργική εργασία εντός των αντίστοιχων κλινικών πλαισίων.
Laban
Σε αυτό το μάθημα, θα μελετήσεις τη θεωρία της ανάλυσης της κίνησης και τη σχέση μεταξύ κίνησης και δραματοθεραπείας. Θα διδαχτείς τις βασικές αρχές της θεωρίας του Laban, τη φιλοσοφία και την εφαρμογή της στη θεραπεία και θα εξερευνήσεις τη σημασία της σύνδεσης ψυχής και σώματος και τις συσχετίσεις μεταξύ κίνησης και Αναλυτικής ψυχολογίας. Αυτό το μάθημα συνδυάζει τη βιωματική και τη θεωρητική προσέγγιση των κινησιολογικών αρχών του Laban και τη θεραπευτική τους εφαρμογή.
Κίνηση με άγγιγμα και ήχο
Η δραματοθεραπευτική μέθοδος MTS επινοήθηκε και εξελίχθηκε από την Marian Lindkvist, ιδρύτρια του Sesame, τη δεκαετία του 70’. Η Lindkvist ύστερα από 10χρονη εμπειρία σε ψυχιατρικά νοσοκομεία και ειδικά κέντρα για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και αυτισμό, δημιούργησε το MTS ως ένα τρόπο επικοινωνίας και θεραπείας για ανθρώπους που δεν διαθέτουν την ικανότητα λόγου ή ο λόγος τους είναι σημαντικά περιορισμένος.
Εστιάζοντας στη πρωταρχική επικοινωνία μητέρας και βρέφους που βασίζεται στη σωματική επαφή και αλληλεπίδραση, καλλιέργησε αυτή τη μη-λεκτική θεραπευτική μέθοδο που στοχεύει στην αναδόμηση πρώιμων εμπειριών, στη προώθηση της υγιούς σωματικής και συναισθηματικής έκφρασης, στην εξέλιξη των κοινωνικών δεξιοτήτων και την ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης.
Το μάθημα πραγματοποιείται κυρίως με βιωματικό τρόπο. Θα εκπαιδευτείς στις τεχνικές της μεθόδου, οι οποίες παράλληλα ενισχύονται και αναλύονται με βάση τη θεωρία που ανέπτυξε η Lindkvist, καθώς και τη θεωρία της αναπτυξιακής ψυχολογίας και της αναλυτικής ψυχολογίας του Carl G. Jung.
Δραματοθεραπεία στην πράξη
Σε αυτό το μάθημα, θα εργαστείς με διάφορα θέματα της δραματοθεραπείας στην πρακτική εφαρμογή της, όπως ο κώδικας δεοντολογίας, το θεραπευτικό συμβόλαιο, η οργάνωση του θεραπευτικού πλαισίου. Θα αναλύσεις επίσης θέματα επικοινωνίας με τον χώρο εργασίας, αξιολόγησης των πελατών και πώς να οργανώσεις μια ομάδα.